Dags att börja plantera!

Dagens projekt blev att plantera, eller så, frön! Tog kanske 1-1.5 timme att sätta fröer av sju olika sorter. Så nu får dem se till att börja växa, så att jag får blommor att sätta ut i rabatterna till sommaren :)

Fröer som jag satte idag
(klicka på varje namn för att läsa mer om dem och se bilder): Aubrietia, Borstnejlika, Cikoria, Japansk Viva, Purpurvinda, Röd Rudbeckia, Silverek och Trädgårdstrift. Sedan innan har jag redan satt Luktärt (från fröer som jag plockade på plantorna jag hade förra året) och Kantlobelia.

Ja, alltså sötare får man ju leta efter! Han älskar jordhögar och att smutsa ner sig, så det hade ju varit rena drömmen för honom att få plantera och stoppa ner tassarna i en hel hink med jord... ;)
 
Nu fick ju den nya kameran jobba lite också! Känns väldigt bra med den :)

/ Melanie








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: