Det växer så det knakar, som man brukar säga!

Ja, gud va det växer nu alltså! Det går snabbt när det väl sätter fart, kan man säga. De kommande dagarna är det dags för första omskolningen (omplanteringen) av i alla fall några småplantor. Idag skolade vi (eller snarare mamma) om lite tomatplantor, gurkplantor och jag skolade om mina purpurvindor, som vuxit som bara den!

Men först, lite annan plantuppdatering! De flesta blomfröer som jag sått är inte klara för omskolning än, men de växer i alla fall och blir större och större för varje dag.
Silverek.
Kantlobelia.
Rudbeckiorna har nästan precis kommit upp ur jorden!
Borstnejlikorna växer, men än är de ganska späda.
Trädgårdstriften växer, om än långsamt.
Cikororna (2 krukor) är dock klara för omplantering nästa vecka, skulle jag tro. Himla spännande, eftersom de har en grotid på 1-3 månader och kom upp efter ungefär tre dagar! Blir väldigt spännande att följa dem :)


Purpurvindorna såg ut såhär innan omskolningen. Flera stycken i samma kruka.
 
Omskolning pågår...
Något ledsna, men omskolade, gurkplantor. Dem blir lite hängiga när man omplanterat dem, men sen repar dem sig.
Tomatplantor som väntar på att få flytta in i nya krukor.

Purpurvindorna har nu flyttat in i andra krukor:
Purpurvindor omplanterade!
 
/ Melanie








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: