Ett paket/brev!

Idag kom ett paket/brev, som fick hämtas ut hos postombudet på ICA!
Och i paketet fanns detta: en behållare i storlek M och en liten flaska med Eukalyptus-hydrolat från Nosework.pro! Nu jäklar ska här tränas Nosework :D Digby fick lukta på hydrolat-flaskan och skulle direkt stryka sig mot den, som han gör med alla dofter han tycker luktar gott (som nytvättade kläder eller Body Shop's bananschampo - ja, jag har ju aldrig påstått att han är normal direkt ;) ). Ikväll blir det förmodligen lite början till träning i alla fall. Första steget blir att klicka in doften och att Herr Doftkänslig får bekanta sig med doften ;)

Slutade skolan tidigt idag, hade bara en lektion, så var hemma vid elva-tiden. Då gav jag mig direkt ut med Digby och cykeln! Det blev en runda på 3.11 kilometer, med en del galopp och försök till att få Digby att dra cykeln lite. Han är oftast mer på i början av rundan och om han ser en annan hund. Efter att ha sett en hund så blir han som en helt annan hund, inte min Digby längre. Han vill nosa medan han springer och blir mindre fokuserad, samt att han börjar dra på dofterna vilket inte är det jag vill att han ska göra. Jag vill få Digby att vilja dra av egen vilja, för att han vill göra det. På slutet idag så började han dra lite och sprang snett framför cykeln, vilket han inte gjort på länge! Att han sprang snett framför var ett stort och roligt steg. När jag kom för nära med cykeln så blev han dock osäker och saktade av lite. Att han drog på slutet hade jag dock svårt att avgöra om det var av egen vilja eller om det var för att vi efter 200-300 meter såg hundar. Jag tror dock att det först var för att han ville, men sen fick vittring på hundarna. Framåt går det i alla fall, vilket är otroligt kul att se :) Imorgon blir det nog ingen cykelträning, men troligtvis lite Nosework/inklickning av dofter osv., som jag också ska göra ikväll!
Bilder från slutet av rundan, då Mr. Räv bestämde sig för att dra lite. Han fick mycket, mycket beröm av en matte med bäbisröst - hahaha ;)

/ Melanie








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: