Såpbubblor med eget "såpbubblevatten"

Idag testade jag att göra eget "såpbubblevatten" och egna såpbubbleringar av ståltråd! Det var spännande att experimentera fram ett "vatten" som gick att blåsa såpbubblor av. Jag tog inspiration av det första receptet som jag hittade här och sedan experimenterade jag lite. Eftersom jag inte ville ha så mycket "såpbubblevatten" som det stod där, så fick jag experimentera fram lite för att få fram något som gick att blåsa bubblor av. Förutom vatten, Yes diskmedel och socker, så hade jag även i ungefär 1-1,5 tesked sirap. Nästa gång kommer jag nog köpa glycerol som recept två föreslår i länken. Och så kommer jag nog följa receptet till fullo, haha! Någon dag ska jag testa att "göra" frysta såpbubblor också, om det blir tillräckligt kallt ute (som det här, såååå häftigt!). Kanske inte blir denna vintern, eftersom det snarare är vår här än vinter.

Hur som helst, här kommer dagens skörd av såpbubblebilder :)


Favoritbild!

Första gången jag använde NEF/RAW-format istället för JPEG när jag fotade, dessutom! Vet inte om resultatet blev annorlunda, känns som att det blev samma :P Får nog testa NEF/RAW flera gånger för att märka någon större skillnad, tror jag.
/ Melanie








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: