Cykel med Digby - äntligen!

 
Nu när snön är borta och min cykel äntligen är fixad (tack pappa <3) efter att ha haft punka ett tag, så kan jag och Digby äntligen komma igång med cykelträning igen! Senast vi cyklade var i början av november, så det är ju ungefär 2,5 månader sedan sist. För att vara Digby så var han ganska på idag och ville väldigt gärna köra på. Han drog inte cykeln, men han höll sig faktiskt mer framför än bakom cykeln vilket är stort för att vara honom! Så fort han såg en hund så taggade han såklart igång ordentligt och efter att ha sett en hund så drar han av just den anledningen. Jag var riktigt stolt över honom, att han var så duktig med cykeln idag. Ibland känns det som att om man tar en paus med någonting, så kan göra att han tycker det är roligare när man väl tar upp det igen efter några månader. Ibland, men inte alltid. Med cykeln är det lite till och från känns det som. Men jag vill verkligen få honom att tycka att det här är kul och jag vill försöka hitta hans vilja att dra för att han själv vill och tycker om det. Så nu blir det "hårdträning" ett par dagar i veckan. Jag kommer inte pressa honom, såklart, men jag kommer uppmuntra honom och peppa honom som bara den. Minsta lilla framsteg leder till jubel från min sida! Dagens runda slutade på ynka 1 kilometer, men det är okej med en så kort runda när man är så duktig som han var idag. I veckan hoppas jag kunna träna flera dagar med honom och hoppas att det går ännu mer framåt :)








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: