Plantering av nya plantor

Igår blev det lite impulsshopping av blommor. Jag skulle "bara kolla" på Blomsterlandet om det fanns något jag ville ha - och ja, det fanns ju självklart alldeles för mycket! Något behövde jag till en av rabatterna, för den är nästan helt tom och bara tråkig, men jag kände egentligen inte för att lägga särskilt mycket pengar på det. Och när jag gick därifrån hade jag spenderat nästan 450 kronor (+ att mamma bidrog med tre blommor för 60kr, så egentligen skulle det blivit över 500 men mamma var snäll och bekostade de blommorna) - ja, det var ju mer än jag hade tänkt mig. Men var det värt det? Hell yeah, att det var värt det! Jag blev SÅ nöjd, växterna är SÅ fina och idag fick dem äntligen komma ner i jorden, tillsammans med andra blommor som jag odlat själv hemma.
Redo för plantering!
I bakgrunden: Storklocka, som jag köpte igår. I förgrunden: Cikoria, hemodlad.
I bakgrunden: Astilbe, inköpt igår. I förgrunden: Stäppsalvia, också inköpt igår.
Kantlobleia, hemodlade.
Såhär fint är det nu! Kanske inte de bästa bilderna, men får ta nya när allting växt till sig lite :)
Liljorna i rabatten bredvid har fått många fina knoppar och kommer snart att blomma :D
 
/ Melanie








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: