Det är tur att du är söt i alla fall

Ja, idag var det verkligen tur att du var söt...
 
Digby, Digby, Digby... (djup suck) Vad ska jag säga...? Promenaden på eftermiddagen gick åt helvete, rent ut sagt. Försökte mig på att få Digby att söka godis i gräset vid hundmöten, men det funkade inte. Han ville, men hundar är alltid starkare än något annat. Jag ville bara gå hem efter första hundmötet, men jag fortsatte ändå. Fast det kändes inte bra, jag borde ha vänt hem redan då. För bara en stund efter så träffade vi en till hund och allting blev bara värre. Sedan såg vi en eller två hundar till (jag minns inte riktigt, jag var bara så besviken osv...). För Digbys skull (och min egen, men mest hans) så borde vi ha vänt och antingen gått åt ett annat håll, eller hem, när vi träffat första hunden. Idag var det bara för mycket.
 

Vid lunch fick Digby jobba med sin filt med mat i. Den tycker han är rolig, även om han fattat att man faktiskt kan lyfta lite på filten för att maten ska ramla ut snabbare... Hm, snart får vi göra det svårare på något vis för honom - han är för smart, lilla Tollaren ;) På kvällen fick han gå ut och leta efter sin kvällsmat i gräset. Det tycker han också är kul!
 
Letande efter kvällsmat...

Och idag avbokade jag Digbys tid för allergivaccinering hos sköterska på fredag, för att istället boka in en veterinärtid på måndag eftermiddag. Blir inte den veterinären som vi haft de senaste gångerna vi varit hos veterinären (inte bara med Digby, utan de andra hundarna också), men en som vi träffat tidigare i alla fall. Bokade en veterinärtid istället för att han kliar sig i ögonen och det inte har hjälpt med att skölja med koksaltlösning. Kan tänka mig att han kan behöva ögondroppar av någon sort, som han fått någon gång innan för klåda. Det är inte så rött kring ögonen igen, men det kliar väääldigt mycket och han stryker sig gärna mot oss eller vill att vi ska klia honom på ögonen. Just nu har han tratt, stackaren. Även om han är van vid det och inte är så olycklig med tratt, så är det ändå lite synd om honom. Förutom ögonklåda (och så ska han få sin allergispruta då istället för på fredag) så har jag några andra frågor till veterinären, bland annat vill jag ge honom Bravecto mot fästingar och det måste man ju fråga om hos veterinären. På måndag ska dessutom Staffan få följa med till veterinären. Hans ögon har varit rinniga ett tag, men jag har tänkt att det är för att han är långhårig och har därför hållit hans päls vid ögonen kortklippt. Sen har han börjat låta, både på natten och när man lyfter upp honom ibland, och eftersom kaniner är tysta djur så blir man ju orolig när dem har ljud för sig som kommer från dem själva. Så blir en koll på honom också! Han har aldrig varit hos veterinären innan, så blir spännande att se hur han är där ;) Han gillar inte främmande människor, men borde nog gå bra ändå får vi hoppas.

/ Melanie








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: